PATVIRTINTASkuodasOnaM422011-06-08T08:35:00Z2012-02-24T07:28:00Z2012-02-24T07:31:00Z114794843370462318111.0000 Skuodo rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 28 d. sprendimo projekto Nr. T10-24 1 patikslinto varianto1 alternatyvus variantasPATVIRTINTASkuodo rajono savivaldybės tarybos /////wAAAAAAAA0ATgBPAFcAXwBXAE8AUgBEAF8ARABBAFQARQAAABAAewAkAE4ATwBXAF8AVwBP
AFIARABfAEQAQQBUAEUAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT 2012 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT T10-24 T9-Viešosios įstaigos Skuodo informacijos centroPROGRAMA „PEDAGOGŲ MOKYMO, KONSULTAVIMO IR KVALIFIKACIJOS KĖLIMO 2012 METŲ PROGRAMA“I. PROGRAMOS PAVADINIMAS1. Pedagogų mokymo, konsultavimo ir kvalifikacijos kėlimo 2012 metų programa.II. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS2. 2012 m. sausio 1 d.–2012 m. gruodžio 31 d. III. PROGRAMOS KAŠTAI3. Planuojami programos kaštai:Programos kaštaiLėšos (tūkst. Lt)ProcentaiVisi programos kaštai, iš jų:70,00100Savivaldybės biudžeto lėšos38,054,3Uždirbtos Centro lėšos32,045,7IV. TRUMPAS PROGRAMOS APRAŠAS4. Pagrindinis tikslas – sudaryti galimybes plėsti, gilinti, įgyti aktualių profesinės veiklos bei bendražmogiškų kompetencijų, kurti ir įgyvendinti mokymosi aplinkas, skirtas švietimo (ir ne tik) institucijų ir jų bendruomenių narių šiuolaikinėms kompetencijoms tobulinti, įgalinančioms efektyviai dalyvauti švietimo pertvarkoje ir kaitoje.Ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojus tobulinti kvalifikaciją, įgyti vis naujų kompetencijų dar labiau paskatino įvestas krepšelio finansavimo modelis.Mokytojo kvalifikacijai skirtos lėšos yra mokinio krepšelyje. Šių lėšų nepakanka, todėl Centro uždavinys – pritraukti kuo daugiau lėšų iš įvairių fondų, konkursų, tam, kad būtų galima vykdyti valstybės švietimo politiką bei tenkinti pedagogų kvalifikacijos poreikius. Mokyklose mažėjant mokinių, daugėja likusių be darbo ne tik pradinių, bet ir kitų specialybių mokytojų. Centras prisideda prie šios problemos sprendimo glaudžiai bendradarbiaudamas su šalies universitetais, tęstinių studijų institutais, organizuodamas konsultacijas, seminarus apie perkvalifikavimą.V. PROGRAMOS UŽDAVINIAI5.Programos uždaviniai yra šie:5.1. Padėti ir paremti rajono gyventojų švietimo, profesinės veiklos, kompetencijų tobulinimo iniciatyvas.5.2. Teikti tobulėjimą ir pažangą skatinančių programų, projektų vykdymo paslaugas. 5.3. Sudaryti renginių dalyviams optimalias, saugias mokymo (-si) aplinkos sąlygas. 5.4. Telkti, ieškoti ir surasti kvalifikuotus profesionalius lektorius, pritraukti į veiklą praktikus, sudarant jiems galimybę tobulinti lektorinius gebėjimus.5.5. Palaikyti ir gerinti bei atnaujinti didaktinės medžiagos skolinimo fondą, skatinti jį propaguoti ir panaudoti ugdyme (-si).5.6. Skatinti ir kurti mokytojų ir mokyklų metodinės partnerystės tinklą. 5.7. Efektyviai organizuoti mokytojų-konsultantų, egzaminų vertintojų pedagoginę veiklą. 5.8. Kurti rajono švietimo darbuotojų nuolatinio mokymosi sistemą ir siekti, kad švietimo įstaigų darbuotojai nuolat įgytų šiuolaikinių žinių, gebėjimų bei pilietinių, socialinių, profesinių ir kitų kompetencijų. 5.9. Tirti kvalifikacijos tobulinimo ir kitų švietimo paslaugų poreikius, paklausą ir pasiūlą, poveikį ugdymo institucijų kaitai, veiklos kokybei. Analizės išvadas panaudoti švietimo veiklai projektuoti ir tobulinti. 5.10 Kaupti, apdoroti ir teikti informaciją apie rajono švietimo sistemos darbuotojų profesinės kompetencijos būklę bei jos kaitą, edukacines naujoves, jų diegimo būdus, įvairių formų didaktinę medžiagą.VI. DETALUS PROGRAMOS VEIKLOS APIBŪDINIMAS, DALYVIŲ PAREIGOS6.Viena iš prioritetinių visuomenės vystymo sričių einant į besimokančią visuomenę yra mokytojų mokymasis: visų tipų mokytojams reikia įgyti naujų kompetencijų ir pereiti prie inovatyvios pedagogikos. Nuolatinis mokytojų mokymasis yra įmanomas tik kuriant mokymosi kultūrą visuomenėje ir pačias įvairiausias bei kuo prieinamesnes mokymosi aplinkas mokytojams, skatinant juos tobulinti turimas ir įgyti naujas kompetencijas (Making a Europeanarea of lifelong learning a reality, 2001). Kvalifikacijos tobulinimas – naujos patirties sukūrimas, pasiremiant savo suvokimu ir emocijomis, veikloje naudojant naują informaciją ir sukuriant prasmingą patirtį.Programos metu bus organizuojami seminarai, kursai, sklaidos renginiai, parodos, edukacinės išvykos, konsultacijos šiomis temomis: 6.1. Mokyklų vidaus audito planavimas ir organizavimasSeminaro tikslas – formuoti giluminį pozityvų mokyklų vadovų ir mokytojų požiūrį į vidaus audito procedūras, plėtojant audito duomenų ir jų informacijos valdymo bei ugdymo proceso kokybinio vertinimo kompetencijas ir sudaryti sąlygas patirti auditą kaip galimybę tobulinti mokyklos veiklą, rengiantis išoriniam vertinimui. Bendradarbiauti su konsultantais, kurie turi įgiję kompetencijų padėti mokykloms taikyti sukurtus įsivertinimo instrumentus. 6.2. Vidaus ir išorės audito rezultatų panaudojimas tobulinant mokyklą kaip besimokančią organizaciją.Seminaro tikslas – formuoti giluminį mokyklų vadovų požiūrį į audito procedūras, audito duomenų ir jų informacijos valdymo kompetenciją, pokyčių valdymo kompetenciją (taikant modernią didaktiką su atitinkama strategija, aplinka ir ugdymo (-si) modeliais), audito rezultatus panaudojant mokyklai kaip besimokančiai organizacijai tobulinti. 6.3. Mokyklų veiklos kokybės išorės vertinimas Seminaro tikslas – pristatyti švietimo kokybės vertinimo sistemos kūrimo gaires. Pristatyti Mokyklų tobulinimo išorės audito metodikos kūrimo darbus ir artimiausią perspektyvą. Išorės vertinimo ataskaita – puiki analitinė medžiaga mokyklos veiklai tobulinti.6.4. Nacionalinio lygio Besimokančių mokyklų tinklų (BMT 2) programos įgyvendinimas. Skuodo pradinės mokyklos mokytojų vedami seminarai – gerosios patirties sklaida. Seminarų tikslai – kurti ir tobulinti savo mokykloje besimokančią bendruomenę, formuluoti ir gryninti spręstiną problemą mokykloje ir apibrėžti problemų lauką kuriamame tinkle, pasirinkti ir efektyviai taikyti mokyklos veiklos ir viso mokyklų tinklo vertinimo ir įsivertinimo strategijas. Gerąja patirtimi dalintis su rajono mokytojais. 6.5. Pradinių klasių mokytojų kompetencijos aplanko kūrimo metodika Seminaro tikslas – padėti pradinių klasių mokytojams identifikuoti turimas kompetencijas, vaidmenis, išmokyti atlikti savo veiklos tobulinimo tyrimą, orientuojantis į besikeičiančius ir naujus vaidmenis visuomenėje. Organizuoti gerosios patirties sklaidą, skatinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą su kitų rajonų mokyklomis. Kurti bei tobulinti vertinimo sistemą. 6.6. Pradinių klasių mokytojų ir specialiojo ugdymo pedagogų kompetencijų taikyti informacines komunikacines technologijas (IKT) ir inovatyvius mokymo metodus tobulinimo modelio išbandymas ir diegimas. Seminaro tikslas – mokymasis taikyti inovatyvius mokymo metodus ir IKT (dirbti virtualiose mokymosi aplinkose; naudoti mokomąsias kompiuterines priemones, įsivertinti ir tobulinti savo pedagoginę praktiką specialiųjų poreikių bei gabiems vaikams ugdyti; taikyti IKT ruošiantis pamokoms, bendradarbiaujant su kolegomis).6.7. Specialiųjų poreikių vaikų integracija. Kompleksinė parama mokiniams ir mokytojams. Išklausiusieji šį kursą, mokės pritaikyti bendrąsias programas, atsižvelgiant į realų vaiko mokymosi pasiekimų lygį, taikys naujus darbo metodus, parinks tinkamus mokymo diferencijavimo ir individualizavimo būdus, numatys galimas mokymo strategijas ir gebės teikti konsultacijas mokytojams ir tėvams specialiojo ugdymo klausimais.Ikimokyklinio ugdymo mokyklos vidaus audito diegimas mokykloseSeminaro tikslas – suteikti ikimokyklinio ugdymo mokyklos pedagogams teorinių ir praktinių įgūdžių, reikalingų vidaus auditui atlikti. Siekti, kad seminaro dalyviai išmoktų naudoti vidaus audito metu surinktus duomenis rengiant strateginį planą: ikimokyklinės įstaigos ugdymo programos įgyvendinimas; paskaitų organizavimas tėvų susirinkimuose, susitikimai su psichologais ir tėvų konsultavimas vaikų ugdymo klausimais.6.9. Seminarai, skirti ikimokyklinių įstaigų auklėtojams, administracijai (naujausios metodikos panaudojimas ugdyme, psichologijos ir pedagogikos aktualiausios temos, bendravimas ir bendradarbiavimas su šeima, vaikų kūrybiškumo ugdymas, ekskursijų organizavimas ir kt.). Portalo www.ikimokyklinis.lt pristatymas darželių bendruomenėms.6.10. Seminarai, skirti įvairių dalykų mokytojams. Udgymo turinio planavimas pagal atnaujintas bendrąsias programas. Mokinių pasiekimų vertinimas įvairių dalykų pamokose. Mokomųjų dalykų integracija, tarpdalykinių ryšių stiprinimas. Kompiuterinių programų panaudojimas dalykų pamokose (matematikos, informatikos, gamtos ir socialinių mokslų, technologijų, dailės, muzikos, lietuvių (gimtosios) kalbos ir užsienių kalbų). Seminarų tikslai – ugdyti mokytojo naująsias kompetencijas, integruoti IKT į udgymo procesą, taikyti įvairias vertinimo strategijas pamokose, tobulinti pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams. 6.11. Kvalifikacijos tobulinimo programų rengimo metodika.Seminaro tikslai – suteikti žinių apie kvalifikacijos tobulinimo programų struktūrą ir rengimo principus, ugdyti gebėjimą taikyti kompetencijomis grįstų programų kūrimo metodologiją. Rengiant programas būtina vadovautis Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programų akreditavimo tvarkos aprašu, kuris reglamentuoja mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programų akreditavimo procedūrą, reikalavimus švietimo konsultantams (programų vertinimo ekspertams) ir jų rengimą, apeliacijų teikimo ir nagrinėjimo tvarką bei programų akreditavimo finansavimą. Institucinio lygio programa – valstybinės švietimo politikos įgyvendinimui užtikrinti vietose (regione, savivaldybėje, mokykloje), švietimo naujovių plėtrai ir sėkmingos patirties sklaidai skirta programa, kurios trukmė – ne mažesnė kaip 18 akademinių valandų. Nacionalinio lygio programa – Ministerijos užsakymu parengta valstybinės švietimo politikos strateginėms kryptims įgyvendinti skirta programa, kurios trukmė – ne mažesnė kaip 30 akademinių valandų. Vadovaujantis LR švietimo ir mokslo ministro įsakymu dėl programų akreditavimo tvarkos bus organizuojami seminarai, konsultacijos centro lektoriams, konsultantams, mokytojams-praktikams.6.12. Mokyklų vadovų informacinio kompiuterinio raštingumo pagrindaiTeikiama programa padės kompiuterinį raštingumą įgijusiems mokyklų vadovams tinkamai naudotis švietimo valdymo informacinės sistemos (ŠVIS’o) ir IKT teikiamomis galimybėmis tvarkant duomenis, valdant informacijos srautus ir juos panaudojant organizacinės-vadybinės, ugdomosios ir socialinės veiklos kokybei gerinti.Ikimokyklinių įstaigų personalo valdymas kaitos proceseSeminaro tikslas – sudaryti galimybes gilinti savo vadybos žinias, įvaldyti naujus vadybinius mokėjimus tuo pagrindu auginant vadybos kompetenciją. Ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo institucijų pedagogų kompetenciją, taikyti aktyvius mokymo metodus mokant apie žmogaus teises, siekiant plėtoti jų nuostatą ir gebėjimą sudaryti galimybes vaikams integruotai ugdytis sveikatos, socialinės, komunikacinės, pažinimo bei meninės kompetencijos pradmenis ir pasiekti reikiamą brandumo mokyklai lygį.Darbo teisės taikymo švietimo įstaigoje ypatumaiSeminaro tikslas – supažindinti mokyklų vadovus su darbo santykius reglamentuojančiais teisės aktais ir suformuoti darbo teisės taikymo įgūdžius.6.15. Mokykla – kaip besimokanti organizacija.Seminaro tikslas – ugdyti programos dalyvių mokymosi, komunikacinę ir vadybos kompetenciją. Suteikti teorinių žinių bei formuoti praktinius gebėjimus diegti besimokančios organizacijos svarbiausius principus mokykloje. Išklausę programos kursą, klausytojai susipažins su besimokančios organizacijos teorine samprata, šalyje atliktais moksliniais tyrimais, skirs svarbiausius besimokančios organizacijos požymius mokyklos bendroje veikloje, suvoks nuolatinio mokymosi organizacijoje svarbą. Mokytojų kvalifikacijos kėlimas diegiant aktyvius mokymo metodus. Padėti ugdyti konsultavimo veiklos gebėjimus, į darnaus vystymosi nuostatų įgyvendinimo veiklą įtraukti kitus savo mokyklos kolegas, skatinti mokyklos kaip besimokančios organizacijos plėtotę.6.16. Specialiosios psichologijos ir specialiosios pedagogikos kursų programa (60 val.). Ši programa skirta mokytojams, kurie atestuosis pirmą kartą, ir atestuotiems mokytojams, kurie pretenduos įgyti aukštesnę kvalifikacinę kategoriją. Programa taip pat rekomenduojama mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui (ypač atsakingiems už specialiosios pedagoginės pagalbos organizavimą mokykloje) ir kitiems mokytojams, norintiems šioje srityje tobulinti savo kompetenciją. Programos paskirtis – suteikti įvairių dalykų (pareigybių) mokytojams specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos žinių, būtinų integruotai ugdyti specialiųjų poreikių mokinius. Patobulinti mokytojų praktinius įgūdžius, analizuoti konkrečius specialiųjų poreikių mokinių ugdymo atvejus, ugdymo programų, specialiųjų mokymo priemonių, informacinių technologijų ir kompensacinės technikos pritaikymo būdus.6.17. Asmenybės ir karjeros kompetencijų plėtotė. Seminaro tikslas – plėtoti PIT darbuotojų, profesijos patarėjų, klasių auklėtojų profesinio informavimo kompetencijas. Mokymu metu įgytos žinios ir įgūdžiai padės efektyviai teikti mokiniams profesinę informaciją, būtiną mokinių racionaliam profesijos sprendimui priimti, formuoti teigiamą nuostatą atitinkamai veiklai (mokymuisi, savišvietai, profesiniam apsisprendimui). Toliau tęsime paskaitos ciklus apie mokymą/si, profesijos karjeros planavimą, kurias ves Vadybos ir ekonomikos universiteto specialistai.6.18. Psichologine tema vedami seminarai. Programose bus analizuojami svarbiausi gyvenimo įgūdžiai, jų ugdymo būdai ir metodai. Aktualizuojama tarpasmeninė sąveika, efektyvus komunikavimas, mokoma įveikti stresą ir apriboti neigiamas jo pasekmes. Ugdomas naujas požiūris į mokymo ir mokymosi procesą, aptariami įgimto ir įgyto santykio ypatumai asmenybės raidoje.6.19. Ikimokyklinių įstaigų auklėtojų ir tėvų bendradarbiavimo ypatumai. Programos tikslas – tobulinti ikimokyklinių įstaigų auklėtojų ir tėvų bendradarbiavimą. Ugdymas vyksta savitarpio pagarba, bendravimo ir bendradarbiavimo kultūra. Programoje siūlomos auklėtojų ir tėvų bendradarbiavimo formos, parenkami nauji metodai.6.20. Verslumas ir ekonominis raštingumas pradinėje mokyklojeSeminare klausytojai sužinos, kaip ugdyti ekonomikos bei verslumo įgūdžius įvairių disciplinų pradinių klasių pamokose bei popamokinėje veikloje. Mokytojai stebės ir analizuos filmuotą medžiagą apie ekonomikos ir verslumo ugdymą pradinėse klasėse. Pateiksime integruotą pradinio ugdymo bei ekonomikos ir verslumo programą.6.21. Specialiųjų poreikių vaikų integracija. Šiaulių universiteto Specialiosios pedagogikos katedros dėstytojų atlikto tyrimo pristatymas ir pateiktų rekomendacijų analizė.Išklausiusieji šį kursą, mokės pritaikyti bendrąsias programas, atsižvelgiant į realų vaiko mokymosi pasiekimų lygį, taikys naujus darbo metodus, parinks tinkamus mokymo diferencijavimo ir individualizavimo būdus, numatys galimas mokymo strategijas ir gebės teikti konsultacijas mokytojams ir tėvams specialiojo ugdymo klausimais.6.22. Socialinio pedagogo veiklos sritis daug platesnė nei dalykų mokytojų, o ir veikla reikalauja vis naujų kompetencijų daugėjant atliekamoms funkcijoms ir didėjant jų apimtims. Toliau tęsime bendradarbiavimą su Šiaulių universitetu, kurio moksliniai darbuotojai bei specialistai praktikai teikia konsultacijas, veda seminarus, skaito paskaitas, dovanoja metodinę medžiagą, tam, kad įgytų vis naujų kompetencijų. 6.23. Šiuolaikinės pamokos planavimas ir organizavimas. Seminaras skirtas pamokos planavimo ir organizavimo tobulinimui, supažindinimui su šiuolaikine pamoka pagal atnaujintas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas. Besimokydami mokyklų direktoriai, pavaduotojai ugdymui, metodinių grupių vadovai, mokytojai turės galimybių įsigilinti į pamokos planavimą ir organizavimą, stebės gerosios praktikos pavyzdžius, juos analizuos ir aptars.6.24. Pilietiškumo pamokos (mokytojams) mokyklose, muziejuje, kurios tikslas aptarti įgyvendinamas pilietinio ir tautinio ugdymo programas, užmegzti bendradarbiavimą su kt. įstaigomis įgyvendinant bendras iniciatyvas.6.25. Centras inicijuoja ir toliau aktyviai prisideda prie metodinės veiklos organizavimo, todėl, kad metodinė veikla – mokytojų, mokyklų vadovų bei kitų specialistų organizuota veikla, vienijanti juos pagal veiklos ir ugdymo sritis, skirta kvalifikacijai ir praktinei veiklai tobulinti, keičiantis gerąja pedagogine patirtimi, naujausia metodine bei dalykine informacija. Centro darbuotojas nuolat dalyvauja rajono Mokyklų metodinės tarybos veikloje sprendžiant švietimo darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo klausimus, skleidžia metodines ir pedagogines naujoves. VII. NUMATOMI REZULTATAI7.Projekto rezultatai:UždaviniaiNumatomi rezultataiTirti kvalifikacijos tobulinimo poreikius Atliktas pedagogų švietimo veiklos 2011 m. vertinimas bei suplanuoti 2012 metų veiklos prioritetai.Ištirti pedagoginės bendruomenės poreikiai kvalifikacijos tobulinimo srityje ir atlikta išsami poreikių analizė.Atlikta teikiamų paslaugų kokybės analizė.Organizuoti pedagogų, mokytojų ir mokyklų bendruomenių kvalifikacijos tobulinimą.Parengtos bendros kvalifikacijos tobulinimo programos su mokyklų bendruomenėmis ir dalyvauta ŠMM skelbiamuose programų konkursuose partnerio teisėmis.Pratęstas mokyklų vadovų, rajono mokyklų metodinės tarybos ir metodinių būrelių pirmininkų mokymų programų rengimas ir jų vykdymas.Suorganizuoti mokytojų konsultantų-lektorių metodikos pristatymo ir programos rengimo seminarai.Aptarti mokyklos bendruomenės tobulinimo prioritetai, rengiamos kvalifikacijos tobulinimo programos, bendradarbiaujama su mokslininkais (tyrimų pristatymas, dalyvavimas konferencijose, rengiami pranešimai).Vystyti ir plėtoti gerosios patirties sklaidą.Surengtos rajono atskirų dalykų mokytojų metodinių darbų parodos, mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų autorinių darbų parodos. Mokytojų ir jų mokinių darbų parodos.Atrinkta, sisteminta, apibendrinta medžiaga, supažindinta su sklaidos procesu, patarta, kaip efektyvinti sklaidą.Padėta parengti gerosios patirties aprašus, jie nuolat populiarinti kitų rajonų mokyklose.Kartu su ikimokyklinių įstaigų pedagogais parengtos kvalifikacijos tobulinimo programos, ugdančios sveiką gyvenseną įstaigose. Numatytas programos tęstinumas, grįžtamojo ryšio fiksavimas ir analizė.Užmegzti bendradarbiavimo ryšiai tarp švietimo centrų padeda parodyti gerąją rajono mokyklų veiklos patirtį, pristatyti mokytojų pasiekimus, jų kompetencijas, pasiektus rezultatus.Sudarytos sąlygos mokytojams – gerosios patirties skleidėjams, perteikti žinias ne tik savo mokykloje, kitose rajono mokyklose, bet ir kitų rajonų švietimo įstaigose.Telkti, ieškoti ir surasti kvalifikuotus profesionalius lektorius, pritraukti į veiklą praktikus, sudarant jiems galimybę tobulinti lektorinius gebėjimusSeminarus ves kompetentingi lektoriai, savo dalyko žinovai: universitetų dėstytojai, ŠMM, UPC specialistai, vadybos ekspertai, mokslininkai, mokytojai praktikai.Skatinsime gabius rajono mokytojus ekspertus, metodininkus, vadybos ekspertus vesti seminarus kartu su universitetų mokslininkais-tyrėjais. Kviesime edukacinių knygų, vadovėlių autorius. Pasitelksime mokymams vesti įvairių sričių konsultantus, besimokančių mokyklų komandas. Bus surasti ir motyvuoti mokytojai – gerosios patirties skleidėjai, kurie perteiks žinias organizuodami atvirą pamoką, rengs praktines užduotis. Sudarysime sąlygas seminarus vesti naudojant IT.Palaikyti ir gerinti bei atnaujinti didaktinės medžiagos skolinimo fondą, tobulinti jo propagavimą ir skatinti panaudoti ugdyme (-si).Suorganizuota mokytojų metodinės literatūros paroda, kurios metu pristatytos ir mokykloms dovanojamos knygos (gautos iš vykdomų projektų). Projekto „Lyderių laiko“ dovanotos edukacinės knygos pristatomos Skuodo rajono švietimo įstaigose bei Skuodo informacijos centre. Vyks glaudus bendradarbiavimas su leidyklomis „Šviesa“, „Briedis“, „Alma littera“, todėl bus nuolat organizuojami vadovėlių pristatymai ir susitikimai su vadovėlių autoriais, rengiami seminarai, kuriuos ves mokytojai praktikai. Siekiama, kad kiekvieną rajono mokytoją kuo greičiau pasiektų nauja literatūra, didaktinė medžiaga, kad ją mokytojai panaudotų ugdymo procese. Bus nuolat vykdomi sklaidos renginiai mokyklų vadovams, rengiami informaciniai biuleteniai mokytojams.Bus organizuoti atskirų leidyklų leidinių pristatymai bei parodos Skuodo informacijos centre.Tirti kvalifikacijos tobulinimo ir kitų švietimo paslaugų poreikius, paklausą ir pasiūlą, poveikį ugdymo institucijų kaitai, veiklos kokybei. Analizės išvadas panaudoti švietimo veiklai projektuoti ir tobulinti.Mokslo metų pabaigoje bus surengta mokytojų, mokyklų vadovų apklausa dėl organizuojamų renginių kokybės. Išanalizuotos mokymų vertinimo anketos. Gauti duomenys, parengtos išvados panaudojamos planuojant kvalifikacijos tobulinimo renginius, numatant prioritetus programų temoms.Parengta renginių analizė, padarytos išvados padės kokybiškiau planuoti tolimesnes švietimo veiklas.VIII. PUBLIKACIJOS IR KITI VEIKLOS REZULTATAI8.Skelbiami pranešimai www.infoskuodas.lt, www.skuodas.lt tinklapiuose, dedami užsakomieji straipsniai į rajono laikraštį „Mūsų žodis“.IX. PROGRAMOS TĘSTINUMAS9.Seminarų, kursų kvalifikacijos tobulinimo programų rengimas švietimo institucijų darbuotojams; naujausios metodinės ir mokslinės literatūros, mokomųjų priemonių (vaizdo, garso įrašų, CD) fondo kaupimas; konsultavimas mokomųjų priemonių naudojimo, informacijos paieškos e-šaltiniuose švietimo klausimais; rajono mokytojų metodinių darbų e-kartotekos sudarymas; metodinių darbų ir naujausios literatūros parodų organizavimas. Sudaryti sąlygas ir inicijuoti Gerosios patirties sklaidą mokyklose, rajone ir kitų rajonų švietimo įstaigose. Tęsti bendradarbiavimą su universitetais, tęstinių studijų institutais, Ugdymo plėtotės centru ir kitais Lietuvos švietimo centrais.X. PROGRAMOS BIUDŽETAS 10.Programos „Pedagogų mokymo, konsultavimo ir kvalifikacijos kėlimo programa 2012 metams“ sąmata – 70 tūkst. Lt. Už programos įgyvendinimą atsakinga programos įgyvendinimo grupė, kurioje dirbs 4 darbuotojai: švietimo vadovas, direktorius, vadybininkas, buhalteris. Iš savivaldybės skirtų Eil. Nr.Išlaidų pavadinimasSuma, tūkst. Lt.1.Darbo užmokestis46,62.Socialinio draudimo įmokos14,43.Ryšių išlaidos0,84.Šildymas5,55.Transportas 1,56.Elektra1,2Iš viso:70,0XI. NUMATOMI FINANSAVIMO ŠALTINIAI 11. Skuodo rajono savivaldybės prašoma programos finansavimui skirti 54,3 proc. lėšų. Šios lėšos bus panaudotos darbuotojų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms. ___________________________________Ona Malūkienė, (8 440) 739 02PAGE PAGE 7